Ekspozytor z recyclingu

Ekspozytor z recyclingu to tak delikatnie i ładnie powiedziane... bo tak na prawdę to jest po prostu stojak na biżuterię ze śmieci. Dokładniej z butelek po wodzie mineralnej, a jeszcze dokładniej z resztek po butelkach, które wykorzystałam do zrobienia Dolabello. Ale wiem, że stojaki na biżuterie są bardzo potrzebne, ponieważ każdej z nas stale powiększa się ilość posiadanych błyskotek i świecidełek, a dobrze zorganizowanego miejsca do przechowywania ich wcale nie przybywa.
Mój stojak świetnie nadaje się na bransoletki i kolczyki.




I każda z nas może go sobie zrobić. A jak go możecie zrobić? Popatrzcie:

1. Musimy przygotować sobie górne części z plastikowych butelek. Ja najbardziej lubię dwulitrowe butelki wody Saguaro z Lidle'a (lubię Lidle'a). Potrzebne nam będą 3-4 takie kawałki. Oprócz tego musimy mieć dziurkacz, nożyczki, flamaster, metr krawiecki i nożyk do tapet (który uciekł podczas robienia zdjęcia zbiorowego)



2. Równiutko przycinamy krawędzie butelek



3. Metrem krawieckim mierzymy obwód krawędzi i zaznaczamy flamastrem miejsca na dziurki. Moje butelki miały 27cm obwodu, więc dziurki zaznaczyłam co 3cm.
Pokazałam to na pierwszej butelce na zdjęciu poniżej.

4. Dziurkaczem wycinamy dziurki (druga butelka na zdjęciu)



5. Wokół szyjki zaznaczyć koło do wycięcia. Dobrze jest przyłożyć sobie w tym miejsce coś okrągłego i wykropkować kółko

6. Nożykiem do tapet ostrożnie wyciąć szyjkę.



7. Starannie wyciąć nożyczkami wykropkowane kółko.



8. Otrzymaliśmy już gotowe części, które teraz można nakładać na siebie. Nie polecam składania stojaka z więcej niż 4 części, bo grozi to katastrofą.